مبانی نظری ارشد روانشناسی تربیتی درباره پیشرفت تحصیلی

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.
http://daneshjoian.ir/?download=%d9%85%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7

فهرست مطالب

پیشرفت تحصیلی..

عوامل موثر در پیشرفت..

2-2-2 ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

2-2-3 اندازه گیری پیشرفت تحصیلی..

2-3 انگیزش پیشرفت..

2-3-1 مفهوم انگیزش:

2-3-2 دیدگاه های مطرح شده در مورد انگیزش…

2-3-3 مفهوم انگیزش پیشرفت..

2-3-4 گرایشهای انگیزش دیسی..

2-3-5 انگیزش تسلط..

2-3-6 رابطه میان نیاز به پیشرفت و عملکرد آن.

2-3-7 خود اثر بخشی و انگیزش پیشرفت..

2-3-8 نطریهی اسناد و انگیزش پیشرفت..

مروری بر تحقیقات انجام شده:

الف) تحقیقات داخلی:

ب) تحقیقات خارجی..

نقد و ارزیابی..

منابع لاتین..

مبانی نظری ارشد و پیشینه تعهد سازمانی


برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.

http://daneshjoian.ir/?download=%d9%85%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%88-%d9%be%db%8c%d8%b4%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%aa%d8%b9%d9%87%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c

1-1-تعهد سازمانی

1-2-دیدگاههای مربوط به ابعاد تعهد سازمانی

1-3-دیدگاه پورتر، کامپتون و اسمیت.

1-3-1-دیدگاه اتزیونی..

1-3-2-دیدگاه آرجریس…

1-3-3-دیدگاه استاو و سالانسیک (1977).

1-3-4–الگوی آنجل و پری..

1-3-5-الگوی مایر و شورمن..

1-3-6–دیدگاه هارتمن و بمیکز.

1-3-7-دیدگاه بالفور و وکسلر.

1-4-الگوی مودی و همکاران.

1-4-1-الگوی سه جزئی آلن و مایر.

1-5-فرآیند ایجاد تعهد سازمانی:

1-5-1-اریلی و چاتمن..

1-5-2-مارتین و نیکولز.

1-6-نتایج و پیامدهای تعهد سازمانی:

1-7-عوامل مؤثر بر تعهدسازمانی:

1-7-1-دیدگاه استرون.

1-7-2-دیدگاه استیرز، پورتر و مودی.

1-7-3-مودی و همکاران

1-8-پیشینه پژوهش:

1-8-1-پژوهشهای داخلی:

1-8-2-پژوهشهای خارجی:

1-9-فهرست منابع و مأخذ.

2-منابع لاتین

مبانی نظری ارشد روانشناسی کیفیت زندگی کاری

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.

http://daneshjoian.ir/?download=%d9%85%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c

فهرست مطالب

1-1-1-تعریف ولش…

1-1-2-دیدگاه وک چیو.

1-1-3-تعاریف فارکوهر.

1-2-ضرورت و اهداف کیفیت زندگی کاری..

1-3-الگوهای کیفیت زندگی کاری:

1-3-1-الگوی توماس.

1-3-2-الگوی والتون……

1-3-3-الگوی کاسیو.

1-3-4-الگوی هریکو مک بوی..

1-3-5-الگوی مورتون.

1-4-راههای بهبود کیفیت زندگی کاری..

1-5-عوامل موثر در کاهش کیفیت زندگی کاری..

1-6-مدلهای تعارض کار-خانواده:

1-6-1-مدل اول: چهار دسته نظریه مدلهای عمومی..

1-6-2-نظریه ناسازگاری فشار نقشهای کار-خانواده گرینهاوس و بیوتل..

1-6-3-مدل پیشایندها و پیامدهای تعارض کار-خانواده دوکسبری و هیگینز.

1-6-4-مدلهای مبتنی بر حمایت اجتماعی..

1-6-5-مدل حمایت اجتماعی و تعارض کار-خانواده کارلسون و پرو.

1-6-6-مدل حمایت اجتماعی آدامز و کینگ…

1-6-7-مدل حمایت محل کار، سازگاری شخصی و تعامل کار-غیرکار کرچمایر و کوهن..

1-6-8-مدل های مبتنی بر تقاضاها و انتظارات نقش کاری و خانوادگی..30

1-6-9-مدل فشار انتظارات نقشهای کاری و خانوادگی..

1-6-10-مدل فشار نقش شغلی کاراسک.

1-6-11-مدل تقاضاهای زمانی فعالیتهای شغلی-غیرشغلی، تعارض بین نقشی و تجربههای عاطفی در کار.

1-6-12-پیشینه پژوهش:

1-6-13-پژوهشهای داخلی:

1-6-14-پژوهشهای خارجی:

2-فهرست منابع و مأخذ

مبانی نظری خود نظم بخشی

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.


http://daneshjoian.ir/?download=%d9%85%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%b1%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d9%86%d8%b8%d9%85-%d8%a8%d8%ae%d8%b4%db%8c

تعداد صفحات: 55
حجم فایل: k 403
منابع:فارسی وانگلیسی دارد
فهرست مطالب:
– تعاریف ومفاهیم خودنظم بخشی رفتار
– انواع خود نظم بخشی
– نظم دهی بیرونی
– نظم دهی درون فکنی شده
– ویژگی های یادگیرنده خودنظم بخش
– منابع خودنظم بخشی
– تعیین کننده های شخصی
– تعیین کننده های رفتاری
– تعیین کننده ای محیطی
– اصول آموزش برای خود نظم بخشی
– ضرورت آموزش خود نظم بخشی در مدارس
– الگوهای یادگیری خودنظم بخشی
– الگوی کرنو
– الگوی بو کارتس
– الگوی کارور و شییر
– الگوی باتلر و وین
– الگوی پنتریچ
– دیدگاه و نظریه های یادگیری خود نظم بخشی(خودگردان)
– پردازش اطلاعات دربارة یادگیری خودگردان

مبانی نظری ویژگی های شخصیتی

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.

http://daneshjoian.ir/?download=%d9%85%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%b1%db%8c-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d8%ae%d8%b5%db%8c%d8%aa%db%8c


تعداد صفحات: 56
حجم فایل: k 422
منابع:فارسی وانگلیسی دارد(APA)
فهرست مطالب:
– تعاریف و مفاهیم ویژگی های شخصیتی
– ماهیت شخصیت
– کارکردهای روان شناختی
– دیدگاه های موجود درباره شخصیت
– ساختار و اندازه گیری شخصیت
– نظریه ها و رویکردهای شخصیتی

– رویکرد یادگیری
– رویکرد زیستی
– رویکرد صفات
– رویکرد یونگ
– رویکرد انسان گرایی
– نظریه آیزنگ
– نظریه کتل
– الگوی پنج عاملی شخصیت
– عوامل پنج گانه شخصیت
– پژوهش های انجام شده در ایران
– پژوهش های انجام شده خارج از ایران

قسمتی از متن:

صاحب نظران حوزه شخصیت و روان­شناسی از کلمه شخصیت، تعریف­های گوناگونی ارائه داده­اند. از نظر ریشه­ای، گفته شده است که کلمه شخصیت معادل کلمه” Personality” است. درحقیقت از ریشه لاتین پرسونا[1] گرفته شده که به معنای نقاب یا ماسکی بود که در یونان و روم باستان، بازیگران تئاتر بر چهره   می­گذاشتند. این تعبیر تلویحاً اشاره بر این مطلب دارد که شخصیت هر فرد، ماسکی است که او بر چهره خود می­زند تا وجه تمیز او از دیگران باشد. شخصیت از بنیادی­ترین مفهوم روان­شناسی است. روان­شناسی شخصیت حوزه­ای است که به بررسی ویژگی­های فردی اعم از هیجانی و رفتاری می­پردازد که معمولاً ثابت و قابل پیش­بینی­اند و در زندگی روز مره قابل پیگری هستند (کاپلان و سادوک، 2003). آلپورت[2] شخصیت را سازمان پویای درون شخص می­داند که از نظام­های روانی جسمانی تشکیل یافته است، این نظام­ها، الگوهای شاخص رفتار، افکار و احساسات شخص را ایجاد می­کند (پورشریفی،2004؛ نقل از عبدی و همکاران،1387).

مبانی نظری ارشد رضایت از زندگی

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.

http://daneshjoian.ir/?download=%d9%85%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b1%d8%b6%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c


فرمت: word

تعداد صفحات: 37

منابع: فارسی وانگلیسی دارد

حجم فایل: k381

فهرست مطالب:

آغاز توجه به بهزیستی

تعریف بهزیستی

ابعاد مختلف بهزیستی از نظر ریف

تعریف رضایت از زندگی

عوامل مرتبط با رضایت از زندگی

عوامل همبسته با رضایت از زندگی از دیدگاه وجودی

عوامل فرهنگی تأثیرگذار بر رضایت از زندگی

رضایت از زندگی و نوجوانی

پژوهش‌های خارجی

رویکرد لذت‌گرا و فضیلت گرا

نظریه‌ی  بافتی یا موقعیتی

نظریه سازگاری

نظریه‌ی  هدف

نظریه خودمختاری بهزیستی روانی

رویکرد روان‌شناسی اجتماعی ناآشکار

پیشینه پژوهشی درباره رضایت از زندگی

پژوهش های داخلی

رویکرد های نظری رضایت از زندگی

قسمتی از متن:

آغاز توجه به بهزیستی

در چند دهه‌ی  اخیر و با پیدایش رویکرد روان‌شناسی مثبت، تغییرات بسیاری در تحقیقات روان‌شناختی صورت گرفت؛ علاقه به تحقیق در این حیطه افزایش یافت (شوگرن، لوپز، ویماید، لیتل و پرس‌گروو، 2006) و گرایش پژوهش‌ها برای تبیین پدیده‌های روان‌شناختی، به سمت توانایی‌ها و ویژگی‌های مثبت انسان سوق پیدا کرد (حجازی و همکاران ، 1392). این شاخه‌ی  جدید از روان‌شناسی اساساً به مطالعه‌ی  علمی توانمندی‌ها، شادمانی و بهزیستی ذهنی انسان (اشنایدر و لوپز، 2007؛ به نقل از شیخی و همکاران ، 1389) و موضوع نسبتاً جدیدتر رضایت از زندگی و رویکردهای لذت‌گرا و سعادت گرا (کار، 2004؛ ترجمه‌ی  شریفی و نجفی‌زند، 1387)، می‌پردازد.

مبانی نظری ارشد با موضوع جهت گیری مذهبی

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.


http://daneshjoian.ir/?download=%d9%85%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d9%88%d8%b6%d9%88%d8%b9-%d8%ac%d9%87%d8%aa-%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%b0%d9%87%d8%a8%db%8c

فایل ورد    

دارای 38 صفحه

حجم فایل 205 کیلو بایت

دارای منبع فارسی وانگلیسی

فهرست عناوین :

جهت‌گیری مذهبی

تعریف دین

مذهب

پیشینه پژوهش

ابعاد دین‌داری و مذهبی بودن

سنجش دین‌داری و مذهبی بودن

کارکردهای دین و مذهب

پیشینه پژوهشی

معنویت، دین‌داری و سلامت

خلاصه ای از متن:

جهت‌گیری مذهبی

تاریخ بشریت نشان داده است که انسان دین‌ورز قدمتی دیرینه دارد. آن‌چنان که از مطالعات باستان شناسی و انسان شناسی از اعصار دور بر می‌آید، مذهب به عنوان جزء لاینفک زندگی بشری در تمامی اعصار بوده است. ویل دورانت[1] معتقد است دین به اندازه‌ای غنی و فراگیر و پیچیده است که جنبه‌های مختلف و متفاوت آن برای دیدگاه‌ها و نگرش‌های مختلف به گونه‌ای متفاوت جلوه می‌کند. اما آن‌چه مهم می‌باشد این است که هیچ دوره‌ای از تاریخ بشر خالی از اعتقادات دینی نبوده است (خداپناهی و خاکساربلداجی، 1384).

تحقیقات مختلف نشان داده که برداشت اصلی اکثر افراد از دین، داشتن رابطه‌ای نزدیک با خداوند است، نه صرفاً مجموعه‌ای از باورها و اعمال. علاوه بر آن تأکید بر مجاورت هر فرد با خدا، همچنین ارجاعات مکرر به عشق بین بنده و خدا، در قالب ادیان توحیدی وجود دارد. دین و به‌خصوص «رابطه درک شده افراد با خدا» به عنوان یک پناه‌گاه مطمئن عمل می‌کند. افراد در زمان بروز بحران، خدا را به عنوان پناه‌گاهی مطمئن می‌دانند (روات[2] و کرک پتریک[3]، 2002).

 

مبانی نظری ارشد تعارضات زناشویی

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.

http://daneshjoian.ir/?download=%d9%85%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%aa%d8%b9%d8%a7%d8%b1%d8%b6%d8%a7%d8%aa-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c


فرمت فایل به صورت ورد است
تعداد صفحات:36
سایز: 210k
فهرست مطالب:
تعارضات زناشویی
نظریه‌های مرتبط با تعارضات زناشویی
نظریه روان پویشی و ارتباط شئ
نظریه‌های رفتاری
نظریه‌های شناختی
نظریه‌های سیستمی
نظریه‌های بین نسلی
نظریه دلبستگی
ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻣﺒﺎدﻟﻪ
ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻛﺎﻟﻴﻨﺰ
عوامل ایجاد تعارضات زناشویی
پیامدهای تعارضات
پیشینه پژوهشی
– پیشینه داخلی
– پژوهش های خارجی
قسمتی از متن: خانواده به عنوان یک نظام تعریف می‏شود و طبق این تعریف رفتار اعضای یک خانواده تابعی از رفتار سایر اعضای خانواده است و خانواده نیز مانند هر سیستمی متمایل به تعادل است. لذا رفتار اعضای آن در مجموع به‌گونه‏ای است که تعادل سیستم حفظ شود (باغبان و مرادی، 1382).
ازدواج با تشکیل خانواده به قدمت تاریخ و حتی ما قبل تاریخ است و مشکلات زناشویی از همان ابتدا وجود داشته است. اما دلایل پیچیده ماندن مشکلات زناشویی آن است که ما هنوز بعد از گذشت قرن‌ها خانواده را نمی‏شناسیم. ازدواج به دلایل زیادی دچار تعارض می‏شود. از جمله مشکلات شناخته شده در این زمینه می‏توان مسائل اقتصادی، روابط جنسی، روابط خویشاوندی، دوستان، فرزندان، نحوه صرف اوقات فراغت، خیانت، به پایان رسیدن عشق متقابل، مشکلات عاطفی، سوءاستفاده جسمانی، ازدواج در سنین پایین، درگیری‌های شغلی و غیره را نام برد (ثنایی، 1378).

مبانی نظری ارشد شیوه‌های فرزند پروری

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.


http://daneshjoian.ir/?download=%d9%85%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b4%db%8c%d9%88%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%b2%d9%86%d8%af-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c

فرمت :ورد
حجم: 177k
تعداد صفحه: 43
فهرست عناوین:
تاریخچه شیوه‌های فرزند پروری
اهمیت شیوه‌های فرزند پروری
کارکرد والدینی از دیدگاه نظریه های روان شناختی
تعامل والدین- فرزند
شخصیت و روابط والدین با فرزندان
نقش مادر در تربیت فرزندان
انواع شیوه های فرزندپروری
شیوه فرزند پروری مقتدرانه
شیوه فرزند پروری مستبدانه
شیوه فرزند پروری سهل گیرانه
عوامل موثر بر شیوه‌های فرزندپروری
عوامل مربوط به کودک
عوامل مربوط به والدین و خانواده
عوامل فرهنگی و محیطی
نظریه‌های مربوط به شیوه‌های فرزندپروری
شیوه‌های فرزندپروری از دیدگاه شفر
شیوه‌های فرزندپروری از دیدگاه مک‌کوبی و مارتین
شیوه‌های فرزندپروری از دیدگاه گوردن
ارتباط شیوه‌های فرزندپروری با اختلالات رفتاری- هیجانی کودک
یافته‌های پژوهشی داخلی و خارجی در قلمرو موضوع مورد بررسی

مبانی نظری ارشد شیوه‌های فرزند پروری

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.


http://daneshjoian.ir/?download=%d9%85%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b4%db%8c%d9%88%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%b2%d9%86%d8%af-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c

فرمت :ورد
حجم: 177k
تعداد صفحه: 43
فهرست عناوین:
تاریخچه شیوه‌های فرزند پروری
اهمیت شیوه‌های فرزند پروری
کارکرد والدینی از دیدگاه نظریه های روان شناختی
تعامل والدین- فرزند
شخصیت و روابط والدین با فرزندان
نقش مادر در تربیت فرزندان
انواع شیوه های فرزندپروری
شیوه فرزند پروری مقتدرانه
شیوه فرزند پروری مستبدانه
شیوه فرزند پروری سهل گیرانه
عوامل موثر بر شیوه‌های فرزندپروری
عوامل مربوط به کودک
عوامل مربوط به والدین و خانواده
عوامل فرهنگی و محیطی
نظریه‌های مربوط به شیوه‌های فرزندپروری
شیوه‌های فرزندپروری از دیدگاه شفر
شیوه‌های فرزندپروری از دیدگاه مک‌کوبی و مارتین
شیوه‌های فرزندپروری از دیدگاه گوردن
ارتباط شیوه‌های فرزندپروری با اختلالات رفتاری- هیجانی کودک
یافته‌های پژوهشی داخلی و خارجی در قلمرو موضوع مورد بررسی

مبانی نظری اختلالات رفتاری کودکان

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.

http://daneshjoian.ir/?download=%d9%85%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86


دارای فرمت ورد

همراه منابع فارسی وانگلیسی

تعداد صفحات و حجم فایل :38ص و 249کیلو بایت

  • فهرست مطالبی که درمتن وجود دارد
    تعریف اختلالات رفتاری کودکان با توجه به مفهوم بهنجاری
    ملاک‌های اختلال رفتاری
    تداوم
    هنجارهای اجتماعی- فرهنگی
    دامنه اختلال
    تناسب با جنس
    موقعیت
    شیوع اختلالات رفتاری در کودکان
    سبب‌شناسی اختلالات رفتاری در کودکان
    – عوامل سرشتی و مزاجی
    بیماری‌ها یا آسیب‌های داخل رحمی و نارسایی‌های بدو تولد
    بیماری یا آسیب جسمی
    عوامل خانوادگی، محیطی، اجتماعی و اقتصادی
    – عوامل محیطی، اجتماعی و اقتصادی
    سلامت روان در والدین کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری
    مشکلات ارتباطی والدین کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری
    استرس والدینی در والدین کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری
    مشکلات رفتاری و ارتباطی کودکان
    ناسازگاری در روابط زناشویی
    مشکلات خواهران و برادران
    سازگاری با استرس در والدین کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری
    یافته‌های پژوهشی داخلی و خارجی در قلمرو موضوع مورد بررسی
    تشخیص اختلالات رفتاری در کودک

گزیده هایی از متن:
تعریف اختلالات رفتاری کودکان با توجه به مفهوم بهنجاری
تشخیص رفتار بهنجار از نابهنجار اغلب مشکل است. هرچند برای تعریف رفتار بهنجار چندین مدل ارائه شده است اما هیچ یک از تعاریف ارائه شده آن‌قدر جامع نیست که همه موارد نابهنجار یا اختلالات روانی یا رفتاری را در بر گیرد. بنابراین در این مورد اتفاق نظر کلی وجود ندارد (اتکینسون و همکاران، 2006).
هنجارهای اجتماعی- فرهنگی
شاید جامع‌ترین ملاک برای قضاوت در مورد اختلالات رفتاری کودکان نقش هنجارهای اجتماعی- فرهنگی باشد که سال‌ها قبل توسط انسان شناسی به نام بندیکت (1934) به صورتی موثر شرح داده شده است. وی پس از مطالعه وسیعی که در مورد فرهنگ‌های مختلف به عمل آورد ابراز داشت که هر جامعه رفتارهای معینی را انتخاب می‌کند که مناسب آن است و افراد خود را به گونه‌ای پرورش می‌دهند که طبق آن عمل کنند. افرادی که بر اثر موضع‌گیری‌های قبلی، سرشت، خلق و خو و یا تجربه‌های اکتسابی این رفتارها را از خود بروز ندهند، اجتماع آن‌ها را افرادی کج‌رو و منحرف می‌شناسد. انحراف این افراد همیشه نسبت به معیارهای اجتماع سنجیده می‌شود. هنجارهای فرهنگی، در مورد کودکان و بزرگسالان هر دو مصداق دارد (نوابی‌نژاد،1387)